Wat kun je doen als je niet tevreden bent over de werkwijze van Gentle incasso?
Wij doen er alles aan om ons werk goed uit te oefenen. Toch kan het zijn dat u een klacht hebt over onze werkwijze.
In dat geval kunt u een klacht indienen. Wij hebben hiervoor een klachtenregeling opgesteld. Hierin kunt u lezen op welke manier u een klacht kunt indienen en hoe het daarna verder gaat.
Artikel 1 Indienen van de klacht
- Een klacht moet schriftelijk worden ingediend. Een per e-mail ingediende klacht zien wij als een schriftelijk ingediende klacht. De klacht moet zijn gericht aan:
Post:
Gentle incasso t.a.v. de klachtbehandelaar,
Mauvestraat 162 | U 172
1506 JM Zaandam
E-mail: info@gentleincasso.nl
- De klacht bevat ten minste de volgende gegevens:
a. Uw naam en adres;
b. de datum;
c. een omschrijving van de gedraging waar de klacht over gaat;
- Als de klacht niet in het Nederlands is gestuurd en een vertaling voor een goede behandeling van de klacht nodig is, moet de indiener zorgen voor een vertaling.
Artikel 2 Behandeling van de klacht
- Wij bevestigen de ontvangst van de klacht schriftelijk aan u binnen 5 werkdagen na ontvangst.
- Wij zullen vervolgens onderzoek doen naar de klacht. Binnen 10 werkdagen na onze schriftelijke bevestiging, laten wij u schriftelijk weten wat de uitkomst en voorlopige conclusie is van het onderzoek. U kunt daarop nog schriftelijk reageren.
- De klacht wordt binnen zes weken na ontvangst definitief afgehandeld. De afhandeling kan met maximaal vier weken worden uitgesteld. Van een eventueel uitstel wordt u op de hoogte gesteld.
- Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, heeft u de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan Incasso Klacht.
Artikel 3 Geen verplichting tot klachtbehandeling
- Wij zijn niet verplicht de klacht te behandelen als deze klacht betrekking heeft op een gedraging:
a) waarover al eerder een klacht is ingediend die volgens deze klachtregeling is behandeld;
b) die langer dan een 3 maanden voor indiening van de klacht heeft plaatsgevonden;
c) die door het instellen van een procedure aan het oordeel van een rechterlijke instantie onderworpen is, dan wel onderworpen is geweest;
d) waarvan het gewicht of uw belang daarbij kennelijk onvoldoende is.
- Als wij de klacht niet in behandeling nemen, wordt u hier zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht. Dit is uiterlijk binnen 10 werkdagen nadat we de ontvangst van de klacht aan u hebben bevestigd. U krijgt in dat geval een schriftelijk bericht waarin wordt uitgelegd waarom de klacht niet in behandeling wordt genomen.